Promar Textil Logo

Principalele repere istorice in evolutia companiei

  • 1994 - inceputul drumului nostru. Productia de tricotaje a inceput cu achizitia a 5 masini de tricotat manuale, uzate, de provenienta elvetiana. Productia realizata era alcatuita din modele proprii, care se adresau pietei interne, fiind vandute prin retelele de retail de tip cash&carry (Metro si, mai tarziu, Selgros). Colectiile erau de design si creatie proprie, materiile prime fiind achizitionate de la reprezentanti ai filaturilor italiene si germane in Romania
  • 1999 - primele contracte internationale. Societatea a incheiat primele contracte de productie tip lohn, producand tricotaje de dama pentru grupul Italian Max Mara. Grupul Max Mara este prezent si astazi in portofoliul de clienti al Promar Textil Industries, dar contractele actuale sunt de furnizare produse, nu de tip lohn. Capacitatea de productie a crescut in urma achizitiei unor masini electronice de tricotat, second-hand, de la o firma din Romania. Astfel, s-a realizat eficientizarea costurilor de productie concomitent cu cresterea capacitatii de productie (prin trecerea de la masinile manuale de tricotat la cele electronice).
  • 2001 – achizitia primelor masini noi, de ultima generatie. compania a achizitionat trei masini industriale electronice, de ultima generatie. Aceste masini sunt comandate cu ajutorul calculatorului, ceea ce a impus specializarea angajatilor in Germania. Capacitatea de productie si calitatea produselor au fost imbunatatite simtitor, in conditiile unui control mai riguros al costurilor de productie.
  • 2001 – 2003 – intensificarea activitatilor de marketing. Aceasta perioada a fost dedicata unei intense activitati promotionale si comerciale. Promar Textil Industries a fost recunoscuta la nivel international si acceptata in marea familie a producatorilor europeni de tricotaje de lux, devenind furnizor pentru importante branduri internationale din Italia, Germania, Franta, Marea Britanie. Cererea de produse tricotate a crescut, simultan cu complexitatea acestora. Gama produselor realizate in cadrul societatii a fost diversificata prin integrarea in productie a articolelor tricotate pentru barbati. Utilajele vechi, care nu mai faceau fata cerintelor clientilor, au fost inlocuite cu masini de tricotat cu comanda numerica.
  • 2003 – 2006 – cresterea semnificativa a capacitatii de productie. Capacitatea de productie creste de la circa 20.000 articole/an la 70.000 articole/an (articole tricotate - pulovere). In anul 2006 societatea a implementat sistemul de management computerizat al productiei (planificare - urmarire - livrare). S-au efectuat investitii importante in infrastructura IT&C, pentru achizitionarea unui server si construirea retelei de calculatoare, precum si pentru dezvoltarea unui soft performant specializat pentru productia de articole tricotate. Astfel, au fost create conditiile pentru trecererea partial de la productia de tip "lohn" la productia de tip “full business”, materia prima, materialele si accesoriile necesare in procesul tehnologic de productie fiind achizitionate si gestionate computerizat intern in cadrul societatii. Clientii societatii beneficiaza astfel de tot confortul necesar unei colaborari stabile si constante, de respectarea cu strictete a termenelor de livrare, precum si de un inalt nivel de calitate si complexitate a produselor.
  • 2005 - primul proiect inovativ. Asociatii Promar Textil Industries lanseaza start-up-ul Kromatic SRL bazat pe tehnologie de ultima generatie de tip "seam-less" (productie tricotaje "fara cusatura), dezvoltat impreuna cu un important grup german - furnizor de tehnologie de tricotat. Promovarea in aceasta forma a conceptului de tip "knit & wear" si dezvoltarea capacitatii de productie de acest tip a reprezentat in acea perioada un proiect pilot nu doar in Romania, ci chiar la nivel international.
  • 2007 - fuziunea Promar Textil Industries - Kromatic. Dupa validarea pe piata a proiectului Kromatic, in anul 2007 start-up-ul a fuzionat prin absorbtie cu Promar Textil Industries. In urma acestei fuziuni, capacitatea totala de productie a crescut de la 70.000 articole/an la circa 150.000 articole/an (pulovere), pastrandu-se constanta la acest nivel in perioada urmatoare. 2007 a fost in acelasi timp un an in care s-au efectuat modificari in structura organizatiei, in vederea integrarii şi adaptarii structurii de productie preluate de la Kromatic SRL.
  • 2008 - 2009 – adaptarea la cerinţele pietei in contextul crizei financiare internationale. Criza financiara a afectat vanzarile clientilor nostri, motiv pentru care acestia au decis sa renunte la acei furnizori care nu dispuneau de un sistem de productie bine organizat si controlat. Prin nivelul superior de competitivitate atins in urma investitiilor din anii anteriori, Promar Textil Industries si-a asigurat pastrarea portofoliului de clienti si de comenzi in ciuda noului context economico-financiar nefavorabil.
  • 2009 - diversificarea activitatii. Toate competentele acumulate de-a lungul timpului in creatia de articole de imbracaminte, in aplicarea de tratamente umido-termice specifice si intretinerea articolelor de imbracaminte de lucru, au condus la dezvoltarea unei noi divizii de activitate in cadrul intreprinderii, deschise in anul 2009 - unitatea de servicii profesionale de spalare si intretinere a articolelor textile - unitate ce ofera solutii complete si personalizate clientilor, prin integrarea productiei si serviciilor de spalare-intretinere (creatia si productia personalizata de articole textile, spalarea si aplicarea de tratamente umido-termice specifice articolelor folosite, colectarea si livrarea la timp a articolelor clientului - toate intr-un ciclu continuu). Mai multe detalii
  • 2009-2013 lansarea brandurilor proprii si continuarea dezvoltarii - Incepand cu anul 2009 au fost introduse pe piata brandurile proprii ale companiei: Omme si Wednesday. In contextul anilor de criza economica si financiara, Promar Textil Industries a urmarit in aceasta perioada in special consolidarea relatiilor comerciale cu clientii istorici, urmarind tot mai mult adaptarea dotarilor tehnologice la cerintele clientilor: flexibilitate, termeni scurti de livrare, capacitate de productie, specificitate tehnica. In ciuda climatului nefavorabil la nivel international si scaderii puterii de consum, compania a reusit dezvoltarea portofoliului de clienti, orientand oferta catre segmentul produselor de calitate medie si superioara.

In cei aproape 20 de ani de existenta, Promar Textil Industries a evoluat ca o afacere de familie bazata pe valori conservatoare, influentata de contextul pietei din Romania si dezvoltandu-se organic de la nivelul tehnologic rudimentar din primii ani, atingand in prezent un standard foarte ridicat din punct de vedere tehnologic, profesional si al resursei umane.